Joey Sixfinger säljer egendesignade skor, kläder och prylar via Internet till privatpersoner i Sverige. Vi säljer även på marknader runt om i Sverige.

Allmänt
Vi levererar f.n. inom Sverige. För att handla hos oss måste du vara myndig.

Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen och förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering. Genomförd beställning innebär att du samtycker till att namn och e-mailadress registreras i vårt kundregister.

Alla varor förblir Joey Sixfinger’s egendom till dess full betalning kommit bolaget tillhanda.

Skicka inga förskott via posten utan använd er av vårt bankgiro vid förskottsbetalning. Vi ansvarar inte för t.ex pengar, checkar och frimärken som skickas i brev.


Beställning
Produkter beställs via Internet på Joey Sixfingers hemsida. Om du får problem är du välkommen att skicka e-post till oss. En beställning via Internet är genomförd när du erhållit en orderbekräftelse från oss. Vi garanterar dock inte att vi kan leverera alla de produkter du beställt. Vid leverans får du ett kvitto via e-post. Spara det!

Priser & Leverans
Priserna på våra varor anges i svenska kronor. Då endast ett pris anges inkluderar det moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på hemsidan utan föregående avisering.

Betalningssätt och frakt inom Sverige
Du har möjlighet att betala din order på följande sätt:

• Postförskott (inom Sverige)
Du får då en avi i brevlådan som du löser ut ditt paket mot betalning från på avin angett uthämtningsställe för Posten. Postförskottsavgiften är 50 kr. Utöver detta tillkommer en frakt- och expeditionsavgift på 100 kr.

• Bankgirobetalning
Du kan välja att göra en förskottsinbetalning till vårt bankgiro. Du får då en avi i brevlådan som du löser ut ditt paket från på avin angett uthämtningsställe för Posten. Frakt- och expeditionsavgift är 100 kr men på detta sätt slipper du postförskottsavgiften.


Leveranstider
Vårt mål är att varorna levereras inom 8 dagar. Vi kan dock inte garantera att produkterna kommer fram inom denna tidsram då oförutsedda förseningar kan uppstå. Leveransproblem som vi känner till får du information om ifall du lämnat en e-mailadress där vi kan kontakta dig. Varor som vi inte kan leverera restnoteras ej utan måste beställas om av dig. Om leveransen av din beställning skulle bli uppdelad betalar du endast frakt för den första leveransen.

Ej uthämtad vara
Vi debiterar 300 kronor för ej uthämtade varor.

Transportskador
Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på platsen. Har du öppnat paketet och upptäcker skada så kontakta oss snarast.

Kunduppgifter
För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält vid kundregistreringen som är obligatoriska. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras. Joey Sixfinger lämnar inte ut några kunduppgifter till andra.

Ångerrätt
Full ångerrätt gäller inom fjorton dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att varan är i nyskick. Det är viktigt att du bifogar en kopia på din följesedel eller ett brev där ditt namn, din adress och ditt ordernummer står så att vi vet vad returen gäller. Kunden ansvarar för att returvaran återkommer till Joey Sixfinger i oskadat skick. Returnera helst varan som rekommenderat brev eller paket. Dessa går att spåra via kolli-ID. Om du väljer att returnera varan utan spårbart kolli-ID och varan inte skulle nå Joey Sixfinger kommer ingen återbetalning ske.

Samma sak gäller om kunden har använt produkten.
Var vänlig använd inte, tvätta inte, stryk inte ett klädesplagg du har
tänkt att returnera. Klipp inte heller bort prislappar.

Vi gör en återbetalning till dig när vi mottagit returen. Maila i sådana fall information om din bank och ditt kontonummer till info@joeysixfinger.se och meddela vilken/vilka varor du kommer att returnera.


Returadressen är:
Joey Sixfinger AB
Udden
737 30 Fagersta

Returadressen finns även angiven på följesedel. Returporto enligt Postens portotabell betalas av kunden.

Bytes- och returrätten gäller inte heller på underkläder och specialbeställningar om inget annat avtalas.

Reklamation
För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst omgående på info@joeysixfinger.se. Vi skickar dig en ersättningsvara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur.

Force majeure
Joey Sixfinger är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl. a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsatts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten